זכיינות

יום בחייו של יועץ עסקי

תכנון יום

נתחיל בכך שנציין שאין דבר כזה, יום טיפוסי בחייו של יועץ עסקי, כל יום הוא אחר, שונה ומגוון, עובדה זו היא מרתקת ומאתגרת בחייו של יועץ אך גם מאיימת ויוצרת אתגר, אתה יודע איך היום מתחיל אך לא יודע איך הוא הולך להסתיים, יכולת החיזוי היא מועטה מהסיבה שהעיסוק הוא במגוון תחומים ובעלי עסקים שונים.
זה דורש משמעת עצמית גבוה, יכולת תכנון קפדנית, יועץ מפתח יכולת ניהול עצמי וניהול עומסי עבודה, האתגר הגדול הוא להתמיד בתוכנית העבודה האסטרטגית ולדעת לטפל תוך כדי גם ביזומות שאתה נקלע בשגרת היום, התמרון בין שניהם הוא הסוד להצלחה.

שגרת בוקר

לקום מוקדם לפני כל הלקוחות
5:00 – התארגנות בוקר, שתיית מים, הכנה לאימון
5:30 – אימון כוח או ריצה חובה!!!
6:00 – מקלחת, ארוחת בוקר והתארגנות לתחילת היום
6:30 – בדיקה של תכנון היום: פגישות לקוח, משימות לביצוע – מתעדף שוב את המשימות במידה וישנם שינויים כמו למשל משימות שאני לא יכול לשלוט עליהם ב100%, מוציא תקשורת לגורמים שיכולים לקדם את המטלות והמשימות שלי.
7:00 – מתחילים את היום : נסיעה למשרד או ללקוח, ביצוע משימה, הכשרה והסמכה
בזמני נסיעה תמיד מקשיבים לתכנים חדשים כדי ללמוד ולהתמקצע, בביצוע המשימות או בפגישות לקוח מתמקדים 100% אנרגיה ללא הסחות דעת והפרעות.
במהלך היום – תקשורות עם כל הלקוחות במייל/ווצאפ/בטלפון – בדיקה של התקדמות הדברים ע"פ תוכנית העבודה, הסרת מחסומים ומיקוד על היעדים.

מהלך פגישת ייעוץ עסקית על רגל אחת

א. מתחילים בתקשורת דו כיוונית של "סמול טוק" להבין את מצב רוחו של הלקוח, האם יש לו משהו בתשומת הלב או בעיה שמפריעה לו, במטרה לנקות אותו לקראת הפגישה.
ב. עוברים יחד על הסטטיסטיקות וכל המדדים של הארגון יחד מחיאות כפיים על הישגים ותוצאות.
ג. בשלב זה היועץ שואל שאלות על תהליכים שבוצעו במהלך השבוע ומבצע רישום של הנתונים והתובנות, יחד מבצעים ניתוח נתונים ומגיעים למסקנות, פעולות שיש להסיר ופעולות שיש לחזק, נכתב לתוכנית קרב השבועית.
ד. חוזרים לתוכנית העבודה האסטרטגית ועובדים על הצעדים הבאים.
ה. בכל שלב במהלך הפגישה, מתגבשת ונכתבת "תוכנית קרב" לביצוע לשבוע הקרוב עבור הלקוח, בסיום הפגישה עוברים יחד עם הלקוח על תוכנית הקרב ומקבלים את הסכמתו לביצוע.

ממשיכים בתוכנית האסטרטגית

לכל לקוח יש תוכנית אסטרטגית מותאמת עבורו, מפורטת וממוקדת להשגת השאיפה של בעל העסק,
האתגר הגדול ביותר של היועץ הוא להטמיע את התוכנית וליישם צעד אחר צעד באופן המהיר ביותר, כל צעד שמבוצע מקדם את העסק לכיוון המטרות שהוצבו בתוכנית.
נשמע קל אך זה לא כך במציאות, עולם העסקים הוא דינמי, אתה פוגש דמויות מיוחדות בדרך, כל מנהל או בעל עסק הוא צבעוני ומיוחד וכל אחד מביא איתו אופי משלו, יועץ עסקי צריך לדעת להתאים את עצמו לדמות ויחד עם זה גם לגרום לכך שהתוכנית עבודה האסטרטגית תתבצע צעד אחר צעד.
המטרה של היועץ להסיר מחסומים, הערות, שיקולים, לטפל ביזומות לגיטימיות שמגיעות, לעודד את בעל העסק ולהיות אוזן קשבת כשדברים לא מסתדרים בצורה הטובה, לתת לו להסתכל על איזורים שהוא לא רצה להתמודד איתם ועוד מאות פעולות שיועץ צריך לעשות רק במטרה אחת להמשיך בתוכנית האסטרטגית.

קבלת החלטות

קבלת החלטות משפיעות מאוד על הארגון, על התוצאות וההישגים לטוב ולרע, הגרוע מכל הוא לא לקבל החלטות כלל, כאשר בעל עסק או מנהל נמצא במצב שאנו מכנים אותו "אולי" הוא מאט ומעכב את העסק כולו, יועץ עסקי בעל ידע וניסיון נחוש לדחוף את בעל העסק לקבל החלטות נכונות עבור הארגון.
לקבלת החלטה ישנם שלבים ולכן יש לטפל בהם צעד אחר צעד כראוי:
א. בראש ובראשונה יש לזהות שיש לקבל החלטה, פעמים רבות בעל העסק אינו יודע שהוא נמצא בשלב של קבלת החלטה, תפקידו של היועץ לזהות ולגרום לבעל העסק להתבונן בסיטואציה ולהבין שהוא חייב לקבל החלטה, ישנם טכניקות לזיהוי ואיתור שהיועץ משתמש בהם.
ב. הפעולה הבאה בתהליך היא איסוף מידע, על מנת לקבל החלטה נכונה וטובה יש לאסוף מידע רלוונטי, ניתוח נכון, זיהוי הבעיה, איפיון הסיטואציה של "הלמה", ניתוח מצב הפעולה ועוד טכניקות רבות שהיועץ משתמש בהם.
ג. לאחר שהמידע והנתונים מונחים על שולחנו של המנהל והיועץ, יש לזהות את האלטרנטיבות והחלופות שיש בידיו לקבל החלטה טובה ומדוייקת למצב, תפקידו של היועץ לתת חלופות ודרכים נוספות להקטנת הסיכון והגדלת הסיכוי.
ד. הפעולה הבאה בתהליך היא בחינה של כל האופציות והדרכים של המסקנות לקבלת החלטות, זהו תהליך שיכול לקחת הכי הרבה זמן מכיוון שהוא מערב שיקולים ורגשות יחד.
תפקידו של היועץ לנטרל שיקולים ומחסומים ולסנן תופעות רגשיות על מנת לסלול לבעל העסק את האפשרות הטובה ביותר עבורו ועבור ארגונו.
ה. קבלת החלטה ומוכנות לנקוט פעולה באופן שקול ונקי, בעל העסק מקבל החלטה מהחלופות שיש בידיו, הוא רואה את התמונה המלאה, הוא יכול לבחור ולקבל החלטה מדוייקת, מחשבותיו חדות כמו קרן לייזר.
ו. בשלב האחרון יש לבחון את ההחלטה, מנהלים רבים לא מקבלים החלטות טובות מכיוון שהם מדלגים על שלבים ובמקרה הגרוע נתקעים בשלב הבחירה, לא מכירים את כל הטכניקות, אין בידם ידע את המשאבים והכלים הדרושים לכך.

תוכנית קרב

תוכנית קרב היא מונח שאנו משתמשים בה להכנת רשימת יעדים ומשימות ליום המחרת או לשבוע הקרוב, מטרתה לקדם את התוכנית האסטרטגית ע"י פעולות מיידיות לטווח קצר או פעולות שמסירות חריגות או מחסומים.

כל תוכנית קרב היא טובה יותר מלא כלום, היא נותנת כיוון ודרכי פעולה ברורים למנהל, מנהל שלא עושה זאת כנראה ישיג הרבה פחות ביצוע ותוצאות, הוא יהיה טרוד יותר מאדם שעושה זאת.

הדרך הטובה ביותר להשגת תפוקה גבוהה, היא ע"י תכנון מסודר, כאשר אדם מוציא לפועל את התכנון הוא יגיע לתוצאות והישגים גבוהים יותר, תפקידו של היועץ היא ליצור מסגרת שבה יש תכנון מדוייק שבעל העסק מוציא לפועל, רק כך נוכל להשיג התקדמות מהירה לעבר השאיפה והמטרות שהוגדרו בתוכנית האסטרטגית.

נסיעה מאושרת

החלק הכיפי ביותר של יועץ עסקי במהלך יום אינטנסיבי ומאתגר, היא הנסיעה חזרה הביתה, סיפוק והתרגשות על השינויים והתוצאות שמחולל אצל לקוחותיו.

יועץ עסקי שלא חוזר הביתה מאושר זהו סימן לא טוב, כנראה שמשהו אצלו לא דופק.

איך הופכים ליועץ עסקי מצליח

יועצים עסקיים בדרך כלל מומחים בתחום או ענף מסוים, או הפכו להיות מומחים בתחום שלהם, או ניהלו בעבר עסק מצליח, או מכרו פעילות עסקית, או היו מנהלים בכירים שהובילו מהפכות והישגים, יש להם רשת קשרים חזקה ומשאבים טובים שיכולים להועיל ללקוחות, כל אלו הם רק יתרונות שיועץ יכול להביא איתו ללקוח.

אך ישנו קריטריון אחד כדי להיות יועץ עסקי מצליח והוא הרצון לעזור לכמה שיותר עסקים בישראל, השאיפה לגרום לבעלי עסקים לשגשג ולהרוויח ובכך להפוך להיות מאושרים הוא הדחף והמניע של יועץ עסקי שרוצה להצליח.

אם יש בכם את הרצון והשאיפה הזו, אתם יכולים להצליח בגדול גם ללא כל היתרונות שצויינו קודם, אם אתם עונים על קריטריון עיקרי זה, הנה השלבים להגשמת הרצון:

  1. להירשם וללמוד – הצעד הראשון להתחיל לרוץ הוא ללבוש נעלי ספורט, לכן יש להירשם ולהתחיל ללמוד, ללא ידע של החוקים והאקסיומות, שיטות העבודה, הכלים הדרושים לביצוע העבודה לא תוכלו אי פעם להצליח בתחום זה.  אזהרה, הסמכה והכשרה לא מסתיימת מעולם, גם כאשר תלוו לקוחות רבים, הלקוחות דורשים שתמשיכו ללמוד ולהתמקצע כי רק כך תוכלו לעזור להם להצליח מהר יותר.
  2. להשיג ניסיון בהתמחות – במהלך ההכשרה היועץ עובר התמחות, בתקופה ההתמחות היועץ צובר ניסיון ומפגין ידע בשטח ע"י הטמעה של השיטות והכלים אצל לקוחותיו, כל זה נעשה תוך כדי פיקוח של מפקח ייעוץ בכיר שמלווה את היועץ המתמחה.
  3. להיות מוסמך – בשלב זה מורידים את גלגלי העזר והיועץ מוסמך לתת ליווי וייעוץ באופן עצמאי ללקוחותיו, כמובן תחת פיקוח של מפקח ייעוץ בכיר.
  4. רכישת מיומנות – שלב אין סופי בו היועץ רוכש מיומנויות רבות, מחבריו לצוות, קולגות, הכשרות והסמכות, התמחות בתחומים וענפים ספציפיים ועוד.
  5. יועץ בכיר – לאחר שיועץ רוכש ניסיון, מפתח מיומנויות רבות, מביא להישגים ותוצאות אצל לקוחותיו, יכול לרכוש ידע ומיומנות ניהולית להיות מפקח יועצים בדרגת יועץ בכיר.
  6. שותף – אופציה זו ניתנת ליועצים כאשר הם מגיעים לשלב מאוד גבוה, בזכות יכולות הניהול, ההישגים והתוצאות שזקפו לעצמם, יש להם את הזכות להפוך להיות שותפים בחברת הייעוץ.

כמה יועץ עסקי יכול להרוויח – משכורת ממוצעת

  • שכר נפוץ בישראל : 240,000 ש"ח בשנה
  • שכר נפוץ ליועץ בכיר מבוקש : 480,000 ש"ח בשנה

הסיבות המובילות לכך שעסקים שוכרים שירותי ייעוץ עסקי :

  1. בגלל מומחיותו – בעל עסק רוצה לרכוש את שירותיו של יועץ שיש לו רקורד שמדבר בעד עצמו.
  2. לזיהוי ואיתור בעיות – בעל עסק, המנהלים וחברי הארגון נמצאים בתוך הבעיה, יועץ אשר מתבונן מבחוץ יודע לאתר ולזהות הרבה יותר טוב ובצורה אובייקטיבית את הבעיה, כמובן שהוא צריך שיהיו לו את הכלים והשיטות לאיתור בעיות ארגוניות.
  3. להשלים את הצוות – יועץ יכול להיות מרכיב חסר בפאזל, יועץ שמומחה בהבאת פתרון או צורך לארגון יחסוך עלויות גבוהות לעסק, נכון שעלות היועץ גבוהה יותר מעלות של עובד, אך לאורך תקופה זהו מהלך כלכלי הגיוני וכדאי.
  4. מאיץ שינויים – אף אחד לא אוהב שינויים, אך לעיתים קרובות יש צורך בשינוי, הבאת יועץ חיצוני שניתן להעביר אליו את הכדור, כדי לגלגל את השינוי מהר יותר, ללא מעורבות רגשית, בצורה אובייקטיבית.
  5. הסמכה והכשרה – לעיתים קרובות ישנם אזורים לקויים שלא מתפקדים כראוי אשר דורשים הסמכה והכשרה מקצועית, פיתוח מיומנויות, הטמעת חדשנות טכנולוגית או יישום שיטות חדשניות, יועץ מומחה יכול להקים מחלקות לתחייה או לשקם אזורים הרוסים.
  6. ביצוע עבודה מלוכלכת – גם זה קיים בהרבה מאוד עסקים, בעל עסק זקוק לעזרה של גורם חיצוני שיבצע את "העבודה המלוכלכת" עבורו, אף אחד לא רוצה להיות הבחור הרע בחברה, ישנם סיבות רבות כמו : העברת תפקידים, פיטורי עובדים, סגירת מחלקות, שינוי מדיניות, קיצוצים ועוד
  7. רעננות וחיים חדשים – בעל עסק שמרגיש תקיעות לאורך זמן, תחושה של רכב שנתקע בבוץ, לא מצליח לגלות את הסיבה, כדי לא להמשיך ללחוץ על הגז, רגע לפני שהוא חופר בור גדול יותר ומתדרדר, הוא מחליט להביא יועץ כדי לחפש רעיונות, שווקים ואסטרטגיות חדשות.
  8. איש מקצוע מעולה ניהול גרוע – בעלי עסק רבים אשר פיתחו יכולות, כישרון וייחודיות בענף שלהם, הפכו להיות בעלי מקצוע מובילים בתחומם, כאשר העסק גדל הם הופכים להיות מנהלים בעל כורחם, מצב זה לא מתיר להם ברירה אלא להפוך להיות מנהלים טובים, הם זקוקים ליועץ מקצועי בעל ידע וניסיון שילווה אותם ויהפוך אותם למנהלים מעולים.
  9. הקמת עסק או יצירת עסק חדש – בעלי עסק רבים אשר מעוניינים להיכנס לשוק חדש ולהרחיב את הפעילות העסקית שלהם זקוקים ליועץ שילווה אותם בהקמה, באסטרטגיה ובחיזוי. ישנם גם יזמים רבים אשר מעוניינים להקים עסק חדש ומעולם לא ניהלו בעבר זקוקים לשירותי ייעוץ בהקמה ובליווי של הבנייה של העסק.
  10.  רשת קשרים והשפעה – ישנם יועצים שמשמשים כלוביסטים לצורכי השפעה בזכות הקשרים שלהם, בעל עסק אשר מעוניין להיכנס לשוק חדש או לגייס לקוח מסויים זקוק לרשת קשרים חדשה, מגייס את היועץ לצורכי השפעה.

 

לסיכום
מתן שירותי ייעוץ לעסקים יכולה להיות הזדמנות רווחית מאוד, אם אתם מעוניינים להפוך להיות יועצים ולא יודעים איך להתחיל, אז להפוך להיות יועץ בזכיינות זאת הזדמנות מצויינת.
בשיטת הזכיינות תוכלו להנות מתשתית ארגונית חזקה שתוביל אותכם להצלחה בטוחה כיועצים עסקיים.
היתרונות של מתן שירותי ייעוץ לעסקים במודל זכיינות הם :

  • כלים ומשאבים קיימים – חיסכון בהשקעה של בניית תשתית ארגונית, תדמיתית, שיטות שיווק, פרסום, גיוס לקוחות, שיטות מכירה, קנינים וספקים, תוכנות ומערכות ועוד
  • רווח גדול – ליועץ במודל זכיינות ישנם תקורות נמוכות מאוד שמספקות לו רווח משמעותי.
  • תמיכה והכשרה – זכיינים מציעים לרוב תמיכה וליווי לכל אורך הדרך ומספקים הסמכה והכשרה של טכנולוגייה וידע למקסום ההצלחה, תמיכה בכלים, הדרכות והסמכות חדשניות להגדיל את סיכויי ההצלחה כיועץ עסקי.
  • פיקוח – ייעוץ וליווי ללקוח ללא פיקוח של מפקח מקצועי אשר מתבונן על תהליך הייעוץ מבחוץ מקטינים את הסיכויים להצלחה של הלקוח, ישנה אימרה "גם יועץ צריך יועץ", מפקח מקצועי בעל ידע וניסיון רב אשר מלווה ומפקח על התהליך של היועץ מגדיל משמעותית את ההצלחה של הלקוח.
  • טוב שם משמן טוב – לא תצטרך לדפוק על דלתות של לקוחות כדי ליצור שם טוב ומוניטין, לא תשקיע בפרסום ושיווק, בניית מותג וכל העזרים התדמיתיים, תקדיש את כל כולך למימוש הפוטנציאל שלך להיות יועץ מומחה ולצבור הצלחות מרובות.
  • זמן וכסף – כיועץ תלמד שזמן הוא הדבר היקר ביותר עבורך, לנסות לבנות רכב מרגע שקיבלת רישיון נהיגה, יהיה בזבוז אחד גדול, לנסות שיטות וגישות, לטעות ולנסות שוב לפצח את השיטה, יהיה בזבוז זמן יקר וכסף, להבדיל בזכיינות, אתה מתחיל להרוויח כסף מהיום הראשון שתתחיל לעבוד, קיבלת רישיון אתה פשוט עולה על הרכב ומתחיל לנהוג.

קבל איפיון עסקי היום:

ניצול הפוטנציאל בעסק שלך להגדלת הרווחיות וביטחון כלכלי

כיצד נוכל לעזור לך?

רוצה ללמוד כיצד להפוך לבעל עסק עם יכולת מדהימה?

בדוק עכשיו את העסק שלך

משהו קטן לפני שמתחילים...​
נשמח לקבל את דעתך המקצועית

אני מאשר קבלת ידע וכלים מקצועיים במייל מים גרופ.

🔒 המידע שלך מאובטח לחלוטין

דילוג לתוכן