הצלחת השירות בעסק שלך

The success of the service in your business

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

ישנם 4 סוגי חליפין אשר מתקיימים בעולם, זוהי מערכת יחסים בין עסק ללקוחותיו, כאשר לא מתקיימת תמורה, או בית העסק לא עומד בציפיות ההסכם, מערכת היחסים נפגעת ולא תמשיך להתקיים לאורך זמן.

הסוג הראשון הוא תמורה לא הוגנת -

זה כאשר לוקחים לך ואתה לא מקבל בתמורה כלום, לדוגמא הזמנת מוצר באינטרנט, שילמת, חיכית חודש ולא קיבלת כלום, אתה משלם על שעות עבודה במוסך שלא היו בפועל וכו.

לעסקים אלו אין זכות ועתיד להתקיים לאורך זמן, האחוז של הסוג הזה הוא נמוך מאוד.

הסוג השני הוא תמורה חסרה -

זה כאשר מחסירים לך בתמורה, קיבלת תמורה חלקית על הזמנתך, למשל, הדוגמא הקלאסית, הזמנת ארוחה עסקית ולא סיפקו לך את המנה הראשונה, רכשת אייפון חדש, אתה נרגש להגיע כבר הביתה ולפתוח את המארז, ואז אתה מגלה שאין מטען במארז.

זה יכול לקרות לכל בית עסק, אך עסק שלא יקח אחריות ואף יפצה את הלקוח, לא יכול להתקיים לאורך זמן ופוגע בשמו הטוב.

הסוג השלישי הוא תמורה הוגנת -

כאן העסק מספק בדיוק את מה שהבטיח ללקוח בהזמנה, הלקוח מרוצה מהמוצר והשירות שקיבל, רוב הפעילויות העסקיות בעולם מקיימות את החליפין ההוגן, העסק יכול להמשיך להתקיים ולגדול. למשל, נכנסת לחנות חשמל והזמנת מקרר, הבטיחו לך אספקה בתוך 3 ימים וזה אכן קרה, המקרר הגיע כמצופה, כולם מרוצים.

הסוג הרביעי הוא תמורה בשפע -

עסק שפועל ומתקיים כל הזמן בתמורה של שפע עבור לקוחותיו, נמצא במקום של עוצמה פיננסית וארגונית, זה גם משפיע על האווירה התרבותית בארגון, הלקוחות הופכים להיות אוהדים שרופים של הארגון והמותג שלו, העובדים רואים במקום העבודה כבית שני, למה הכוונה תמורה בשפע ?
התמורה שהלקוח מקבל היא מעל הציפיות שלו, הוא ציפה למשהו אחד וקיבל אקסטרה וזה יכול להיות בכל המובנים, משלוח מהיר עד הבית, אספקה לפני הזמן שהובטח, מוצר משלים כתוספת, מתנה קטנה שמחממת את הלב, שירות ואירוח ביתי לא צפוי, סוג האריזה והעטיפה המשודרת או המעניינת של המוצר, השובר או הקופון מתנה שמצורף לקניה הבאה במעמד קבלת המוצר ועוד.
עסקים שמקיימים תמורה בשפע, אלו הם עסקים מאוד מצליחים, המותג שלהם הוא היסטריה בקרב קהל הלקוחות, הלקוחות לא יעזבו אותם בעד שום הון שבעולם, מכיר כאלה? כאשר האייפון החדש יוצא לשוק, יש תור ענק של אוהדים שרופים הממתינים בחוץ במשך שעות.
שלא נתבלבל, לתת תמורה בשפע על בסיס קבוע זה לא פשוט בכלל, אתן לך דוגמא הממחישה במציאות כמה זה מאתגר אך משתלם, בעל העסק והארגון חייבים לשמור על יצירתיות והתמדה בלתי פוסקת.
כאשר אתה מזמין קפה בארומה, תקבל תמיד את השוקולד הקטן ליד, הזמנת קפה וקיבלת שוקולד שלא ציפית לו, זאת תמורה בשפע, הלקוח לא ציפה לשוקולד, אך שים לב, כאשר בפעם הבאה הלקוח יזמין קפה בארומה, הוא כבר יצפה לקבל שוקולד ליד, זה כבר הופך את זה לתמורה הוגנת, הוא ציפה לקבל קפה ושוקולד, כאשר בטעות אחד העובדים יפספס ויגיש קפה ללא השוקולד, זה כבר הופך את זה לתמורה חסרה, הלקוח מרגיש "שגנבו" לו את השוקולד, אך הוא כלל לא הזמין שוקולד וגם לא שילם עליו, הוא מרגיש מאוכזב, ארומה לא באמת חייבת לתת לו את השוקולד.
הדוגמא הזו על ארומה יכולה להמחיש לכם כמה זה לא מאתגר להיות בעל עסק שמעניק תמורה בשפע על בסיס קבוע יומיומי ללקוחותיו.

אתה מבין ? זה מאוד מאתגר אך מתגמל ומשתלם לאורך זמן. בעל עסק שים לב מה אתה מספק והיה ערני!!!


מאת אורחן דנילוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשם עכשיו לקבלת עוד מאמרים שיעיפו את העסק שלך קדימה

קבל עדכונים על מאמרים חדשים שיצאו בעתיד ולמד מהטובים ביותר

מה זה פיתוח עסקי ?

האם פיתוח עסקי זה מכירות או אולי שיווק, האם פיתוח עסקי זה ניהול ? או אולי רעיונות למוצרים חדשים ?  מילה בומבסטית שמכילה את כל

קרא עוד »

מה למדתי מחנה רובינא

  חנה רובינא (רובין) 1888 – 1980 מקום לידה בלארוס הגברת הראשונה של התיאטרון העברי בישראל כלת פרס ישראל בתחום התיאטרון, ממייסדי תיאטרון הבימה חלמה

קרא עוד »

קבל איפיון עסקי היום:

ניצול הפוטנציאל בעסק שלך להגדלת הרווחיות וביטחון כלכלי

כיצד נוכל לעזור לך?

רוצה ללמוד כיצד להפוך לבעל עסק עם יכולת מדהימה?

בדוק עכשיו את העסק שלך

משהו קטן לפני שמתחילים...​
נשמח לקבל את דעתך המקצועית

אני מאשר קבלת ידע וכלים מקצועיים במייל מים גרופ.

🔒 המידע שלך מאובטח לחלוטין

דילוג לתוכן