הנוסחה המדויקת להכנת מסר שיווקי

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

למה זה כל כך חשוב לעשות סקר?

מאות פרסומות ואלפי מסרים שאנו נחשפים אליהם ביום יום, גורמות לנו לאבד עניין, אנחנו אולי רואים אותם אבל לא באמת עוצרים להתעניין בהם, השיטה הטובה ביותר, אשר עובדת כראוי עשרות שנים היא להעביר מסר דרך נקודת כאב.

מהי בעצם נקודת כאב ולמה אנחנו זקוקים לה ?

זוהי נקודה אשר יוצרת תחושה של אי נוחות חברתית, רגשית או פיזית, כאשר המסר נוגע בנקודה זו, ישנה תגובה מאותו אדם שאנו מעוניינים בתשומת הלב שלו, ניתן לכנות את נקודת הכאב גם ככפתור, זהו מנגנון שפועל באותה צורה, אם יצא לך לראות את תא הטייס, אז תמיד יש את הכפתור שכולם ממש רוצים ללחוץ עליו, זה מנגנון שמפעיל משהו, יוצר תגובה.
כאשר עסק משתמש בנקודת כאב במסר שלו, הוא יוצר הזדהות עם הקהל שלו ואף יוצר הבנה על הדבר שמטריד אותו.

אוקי, אז איך מאתרים נקודת כאב ?

הדרך הטובה ביותר לאתר נקודת כאב, היא סקר בשאלות פתוחות, ישנה שיטה וטכנולוגיה שלמה רק על נושא הסקרים, כך נוכל לבנות בכל תחילת קמפיין שיווקי או אסטרטגיה שיווקית את המסרים הנכונים והמדוייקים לקהל הלקוחות שלנו.
סקרים בעולם העסקים זה נושא בפני עצמו, אשר עליו ניתן לכתוב ספר של 1000 עמודים לפחות, סקרים נועדו כמעט לכל דבר בו תרצה לגלות מה דרוש ונחוץ : לקוחות קיימים, פוטנציאליים, עובדים, ספקים ועוד.

גירוי - תגובה או "לעבור את סף הדלת"

כל אפיק או ערוץ פרסומי לא נועד למסור פרטים, למכור או להרחיב אופקים ללקוח – הוא נועד ליצור גירוי לקבלת תגובה, תגובה תתאפשר אך ורק אם הלקוח מסוקרן… כלומר, אם הוא "בדיוק" צריך את המוצר/שירות שאתה מציע או אם הצלחת לגרום לו להבין מה התועלת עבורו או אם הנושא נוגע "בנקודת הכאב" שלו… זה תקף לגבי כל תחום בעולם.
הכפתור יכול להיות מוצג כשאלה מסקרנת, הצהרה, התחייבות כלשהי, הצעה מפתה שלא ניתן לעמוד בפיתוי.

ליצור עניין

אוקי, אז הלקוח לחץ על הכפתור, משכנו את תשומת הלב שלו, הוא נכנס פנימה, זה גרם לו להסתקרן, מה עכשיו ? האם זה מבטיח את המשך התהליך ? האם זה מספיק כדי ליצור בו את הרצון לרכוש מאיתנו או להמשיך להתעניין במסר, אז התשובה היא לא!
זה הזמן לבסס ולחזק את המסר בכך שנגרום לו לתחושת ביטחון, ניתן לו מספיק ידע ונתונים שיגרמו לו לקבל החלטה או הנעה לפעולה כלשהי. אנו מכנים את זה כתומך, הנתונים שנציג יתמכו בכפתור ויתנו לו תחושת ביטחון להמשיך לקרוא ולהתעניין, המטרה של התומך היא לשדר אמינות לקורא, זה יכול להיות ע"י עובדות, נתונים, ידע מקצועי, תמונה שמבססת ומשדרת אמון, בלעדיות, חוות דעת של לקוחות ממליצים וכו׳.

הנעה לפעולה ע"י תמריץ

תמריץ זה משהו שמוצע בתור גירוי, משהו שגורם להנעה לפעולה, זה קוסם, מפתה ומגרה.
התמריץ הוא מסתורין אחד גדול אשר גורם למשיכה של דברים אליו, הוא חייב ליצור תחושה של כאן ועכשיו, הוא יוצר מצב שבו האדם מסתקרן וצמא לדעת על זה עוד.
הטעות הנפוצה בקמפיין שיווקי היא לנסות למכור ע"י תמריץ, זה בדרך כלל לא עובד, תמריץ חזק אשר מספק מוצר או שירות מבוא בעל ערך ללקוח, יעבוד טוב יותר למשוך את האדם לעשות פעולה כלשהי כאן ועכשיו.
עכשיו שאנחנו מבינים את השיטה, הנה כמה דוגמאות, כיצד זה עובד:

כפתור הפעלה

דוגמא – הילד שלך יכול לנגן על גיטרה בתוך 3 חודשים!!!
דוגמא – מעוניין לראות את הילד שלך מנגן על גיטרה בטקס הסיום בבית ספר ?

תומך ליצירת עניין

דוגמא – מורה ילדים ללימוד נגינה בגיטרה כבר 23 שנים
דוגמא – פיתחתי שיטה ייחודית בת 3 שלבים ללימוד מהיר
דוגמא – חוות דעת של לקוח מרוצה "הבן שלי ניגן על גיטרה בטקס הסיום של בית
הספר וקיבל מחמאות רבות".

תמריץ להנעה לפעולה

דוגמא – שיעור התנסות לילדכם ללא תשלום בביתכם, ל- 20 הנרשמים הראשונים
דוגמא – ספר ייחודי על עולם הגיטרות במתנה – לחצו כאן!

מאת אורחן דנילוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הירשם עכשיו לקבלת עוד מאמרים שיעיפו את העסק שלך קדימה

קבל עדכונים על מאמרים חדשים שיצאו בעתיד ולמד מהטובים ביותר

מה זה פיתוח עסקי ?

האם פיתוח עסקי זה מכירות או אולי שיווק, האם פיתוח עסקי זה ניהול ? או אולי רעיונות למוצרים חדשים ?  מילה בומבסטית שמכילה את כל

קרא עוד »

מה למדתי מחנה רובינא

  חנה רובינא (רובין) 1888 – 1980 מקום לידה בלארוס הגברת הראשונה של התיאטרון העברי בישראל כלת פרס ישראל בתחום התיאטרון, ממייסדי תיאטרון הבימה חלמה

קרא עוד »

קבל איפיון עסקי היום:

ניצול הפוטנציאל בעסק שלך להגדלת הרווחיות וביטחון כלכלי

כיצד נוכל לעזור לך?

רוצה ללמוד כיצד להפוך לבעל עסק עם יכולת מדהימה?

בדוק עכשיו את העסק שלך

משהו קטן לפני שמתחילים...​
נשמח לקבל את דעתך המקצועית

אני מאשר קבלת ידע וכלים מקצועיים במייל מים גרופ.

🔒 המידע שלך מאובטח לחלוטין

דילוג לתוכן