אף אחד לא מת מהכשת נחש – אנשים מתים מהארס שמתפשט בגוף
כאשר נחש מכיש אדם, הפעולות שיש לעשות במיידי הם: לעצור במקום ולא לזוז, כדי להפחית את התנועה ככל שניתן, צעד זה הינו קריטי, כדי שהארס לא יתפשט במהרה למערכת העצבים ולאיברים חיוניים ויהרוג את הגוף, התנועה גורמת להתפשטות מהירה יותר.
הפעולה הבאה היא להזעיק עזרה מקצועית לטיפול מהיר ומקצועי בידי אנשים מיומנים ובעלי ניסיון.
ישנם כ- 2500 מינים של נחשים בעולם, מתוכם רק כ- 350 הם ארסיים וקטלניים לבני האדם, גם הכשה ללא ארס יכולה להיות כואבת וקטלנית אך פחות מהכשה ארסית.
מדי שנה נסגרים כ- 47,000 עסקים, רובם הם עסקים קטנים ובינוניים, זהו נתון כואב ואכזרי, אחרי משבר הקורונה המספר יגדל משמעותית, אך ישנם נתונים אשר אף אחד לא מודד ולא מדבר עליהם, מאחורי כל עסק, יש אדם ויש לו משפחה שקורסת יחד איתו, עובדים, ספקים, לקוחות, חברים, שגם כן חוטפים ריקושטים לא קטנים.
תופעה זו היא מכת מדינה למשק, לכלכלת ישראל ולאזרחיה, אבל הגרוע מכל לבעלי העסקים ולמשפחות שמתרסקות יחד איתם.
אף אחד לא מת מהכשת נחש, כמו שאף עסק לא באמת קורס בגלל טעות כלשהי באיזור זה או אחר.
כל בעל עסק טעה, טועה ויטעה גם בעתיד כמעט בכל איזור שקיים אצלו בארגון, זה מנגנון למידה הישרדותי שממנו בעל עסק והארגון שלו מתגברים ומתחזקים להמשך הישרדות טוב יותר.
ישנם 7 מחלקות בכל עסק וארגון בעולם ובכל מחלקה ישנם פונקציות ופעילויות רבות, לפניכם מגוון קטן של סוגיות שמתקיימות ומתרחשות בכל מחלקה אשר יכולות להוות מקום לטעויות :
בניהול עובדים
איך לגייס עובד חדש, כיצד מגלים שהעובד מתאים, תוך כמה זמן אמורים לקבל תפוקה מעובד חדש, איך פותרים את הבעיות של העובד, איך משפרים את יכולות הביצוע של העובד, כיצד מודדים ומתגמלים את העובד, מה עושים כשיש סכסוך בין העובדים, איך בונים ארגון עם משמעת עצמית ואתיקה גבוהה בארגון וכו
בשיווק ומכירות
איך למנוע נטישת לקוחות, איך בונים משפך שיווקי למוצר או לקהל, כיצד מטפלים נכון בהתנגדויות, כיצד לשווק במשאבים הקיימים, כיצד לתמחר נכון ולהרוויח, איך מנצלים את המאגר הקיים ומגדילים את סל הקנייה ללקוח, כיצד ממקסמים את מערכת ה-CRM בעסק, כיצד בונים מסר מדויק, איך ליצור מחלקת מכירות משומנת, איך בונים סקר מוצלח, כיצד מכשירים איש מכירות למצויינות, מה השיטה הנכונה לפולואפ מוצלח, איך לשפר את אחוזי הסגירה של אנשי המכירות ועוד.
בניהול כספים
כיצד מתמודדים עם תנאי תשלום שוטף בשוק קשה ותחרותי, מהי השיטה לגבייה כספים ללא מאמץ, כיצד מתמודדים עם חריגות בבנק, מה עושים כאשר אין מספיק כסף לכסות את ההוצאות, איך אפשר להפסיק לנכות שיקים, כיצד לגרום לאנשי מכירות לגבות מהר יותר, כיצד שומרים על כושר פירעון בעסק, איך מנהלים תזרים מזומנים חיובי, כיצד להצליח לחסוך כסף למרות הקושי היומיומי, איך לעשות תכנון פיננסי לעסק, איך מפתחים שיטה להגברת הרווחיות, כיצד ניתן להפסיק לקחת הלוואות לסגירת המינוס ועוד
בשירות לקוחות ואספקת המוצר
איך מטמיעים 3 קריטריונים בשירות הלקוחות אצלכם בעסק, איך הופכים להיות מהירים בשירות ולמה זה כה חשוב, כיצד מכניסים גמישות בשירות, מהי השיטה הניהולית להתמודדות עם לקוחות לא מרוצים, איך לתמחר שעת עבודה בתחום שלך, כיצד מבצעים בקרת איכות ללקוחות, איך מכינים פס ייצור אוטומטי ללא מעורבות של בעל הבית, איך מטמיעים שיטה לפסי ייצור של 0 תקלות, איך מכשירים את מנהל הייצור במהירות, מה השיטה להגברת התפוקה של הצוות, איך מטמיעים תוכנה לניהול תהליך הייצור, איך יוצרים עבודת צוות מוצלחת, מה הדברים שמחסלים פרודוקטיביות ועוד.
בניית עסק למכונה משומנת
איך יודעים מה חשוב באמת וכיצד מנהלים לפי זה, כיצד מטמיעים שיטה לתוצאות במהירות שיא, איך סוגרים דברים פתוחים שתוקעים את המערכת, כיצד מפסיקים במרדף אחרי הזמן, מהם 4 השלבים שכל עסק עובר ואיך הוא מתמודד עם זה, כיצד לבנות את הארגון שישגשג לאורך זמן, איך גורמים לארגון לעבוד ללא תלות בבעל הבית, מהי השיטה להגברת תפוקת העובדים ב- 70%, כיצד מנהלים ישיבות צוות ממוקדות ויעילות, איך מטמיעים לוח ארגון בעל 7 מחלקות בעסק, כיצד לתקן איזורים שלא מתפקדים כראוי בעסק, מהי השיטה הנכונה לתגמול הצוות בכל תחום, איך בונים מדיניות ולמה זה כל כך חשוב, איך הופכים עובד למומחה בתחום שלו ועוד.
גיוס לקוחות חדשים
כיצד מכינים סקר לגיוס לקוחות חדשים, איך לאתר נקודת כאב והשימוש בה לגיוס לקוחות, כיצד מפתחים שירותי ומוצרי מבוא לגיוס לקוחות, מהם הדרכים לגיוס לקוחות במשאבים הקיימים ללא מאמץ, איך בונים משפך אוטומטית לגיוס לקוחות, איך לאתר במהירות את הקהל שלך, איך לחשב כמה עולה לנו לקוח חדש, כיצד יוצרים בידול בתחום שלך, איך מגייסים לקוחות מהמאגר הקיים, מה השלבים החשובים בגיוס לקוח חדש, איך מפתחים קשרים חדשים ועוד
ניהול אסטרטגי ורווחיות
כיצד נשארים נאמנים לחזון, כיצד מטמיעים את הערכים בארגון, כיצד מכינים את הארגון לשינוי קיצוני כמו הקורונה, מהם הדרכים להתמודדות לפני חגים, כיצד בונים תוכנית אסטרטגית, כיצד מאתרים את הסיבה של חוסר רווחיות בעסק, מהם השלבים המדוייקים להכנת תוכנית עבודה לביצוע, איך לעבור במהירות מתכנון לביצוע, כיצד בונים מחלקה של פיתוח עסקי בעסק, מהם הנוסחאות להצלחתו של מנהל, כיצד למנוע שגיאות מיותרות בעסק, איך מקבלים החלטות נכונות בכל מצב, מהם 5 המאפיינים שכל מנהל חייב ליישם, כיצד גורמים לדברים לקרות במהירות, מהי הנוסחה להשגת שפע בכל תחום, כיצד להפוך מנהל עמוס לפנוי, איך גורמים לבעל הבית להרוויח פי-3 מכל העובדים ועוד.
אף עסק לא קרס בגלל מוצר לא מספיק טוב, שירות לקוי ללקוח, חוסר בביקוש מוצר ספציפי, קמפיין שיווקי לא מדויק ובזבזני, גיוס עובד לא מתאים, או חוסר ידע בניהול תזרים, חלק יגידו שזו בדיוק הסיבה למה הם נסגרים, אך האמת היא שזוהי רק הכשה, מה ההתפשטות שמגיעה לאחר מכן, זאת הבעיה האמיתית.
אילו הן רק מעט מהסוגיות בכל 7 המחלקות ובעל עסק מתמודד איתן בשגרת יום, הרשימה עוד ארוכה מאוד, כל כך הרבה יש לדעת כדי לא לטעות כלל, כאשר בעל עסק יודע, הוא לוקח אחריות, כאשר הוא לוקח אחריות ופועל הוא נמצא בשליטה בכל איזור, שום טעות לא תגרום לו לקרוס, אך כאשר בעל עסק לא יודע מספיק בסוגייה מסוימת, הוא לא לוקח מספיק אחריות וגם אם כן הוא עושה טעות, זוהי הכשת הנחש.
אז מה כן הורג את העסקים ? מה באמת גורם להם להתרסק ?
הארס, הארס מתפשט ומחלחל למקומות כואבים, לנקודות שכבר אין מוצא, אין נקודת אור ואז ביום אחד זה פשוט קורס כמו מגדל קלפים, טעות אחר טעות שלא טופלה כראוי התפשטה לאזורים אחרים, בעל העסק מרים ידיים, שיקים חוזרים, ממשיך בתנועה ויוצר עוד טעויות, הלוואה ועוד הלוואה רק כדי לקבל חמצן, עד שכבר נגמר האוויר.
זה בסדר כאשר יש לקוח ממש חשוב שעזב, זה בסדר כאשר ישנו מוצר שלא הולך לפי הציפיה, גייסנו עובד מכירות חדש, הכשרנו אותו והוא עוזב אחרי חצי שנה, זה לא מה שיפיל את העסק, זה גם ממש, אבל ממש בסדר שחזר לכם שיק בנקודת קושי, זה יכול לקרות לכל עסק, אלו הם הכשות הנחש !!!
השאלה העיקרית מה עשה בעל העסק אחרי ההכשה ? לקח עוד הלוואה? הוציא את המוצר מהסל מוצרים והביא משהו חדשני בתקווה שזה הדבר הבא ? הגדיל את מסגרת האשראי ?
המשפט המפורסם "אין בכלל אנשי מכירות נאמנים בתחום שלי" ואז החליט להפסיק לגייס איש מכירות ולעשות את העבודה בעצמו בנוסף ל- 14 שעות עבודה שלו.
אחרי הכשה, טעות שנגרמה או חוסר ידיעה באיזור מסוים יש להפחית את התנועה למינימום האפשרי!!!
ולהזעיק איש מקצוע בעל ניסיון רב וידע אשר מגיע עם ארגז כלים לטפל בבעיה, במהירות, ביעילות ובזריזות על מנת לחלץ את בעל העסק מהתפשטות הארס.
כאשר בעל עסק לא מבצע את 2 הפעולות הקריטיות: הפחתת התנועה וקריאה לעזרה מקצועית בעל ידע, ניסיון ומיומנות, שם הוא מתחיל את ההתפשטות, פה מתחילה הבעיה.
זכרו, הפחתת התנועה למינימום האפשרי וקריאה לעזרה מקצועית!!!